آه مجنون ، بوی لیلا می دهد

وبلاگ اشعار ، خاطرات ، عکس ها و دلنوشته ها
چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰۳:۰۴ ب.ظ

یاد جوانی

چاره این درد بی درمان کجاست ؟
آرزوی آرزومندان کجاست ؟

رفت از دستم ، خیالش با من است
قلبم از نور حضورش روشن است

روشنم با خاطرات خوب او
تا همیشه مانده ام مجذوب او

هر زمان یاد جوانی می کنم
با زمانه بد دهانی می کنم

ای زمانه ! عشق ما را باد برد
لیلی ما بود و ما از یاد برد

ای زمانه ! شرم گیتی بر تو باد
مادر گیتی چنان لیلی نزاد

عشق لیلی تا ابد در خون ماست
عاشق اوییم و او خاتون ماست

آه مجنون 1402/12/02



نوشته شده توسط احمد بابایی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

آه مجنون ، بوی لیلا می دهد

وبلاگ اشعار ، خاطرات ، عکس ها و دلنوشته ها

آه مجنون ، بوی لیلا می دهد

سلام . از کودکی علاقه زیادی به شعر و حفظ آن داشتم . اولین سروده ام غزل عاشقانه ای بود با این مطلع : شود آیا که شبی آید و ما یار شویم ؟ فکر معقول نماییم و گرفتار شویم ؟ شود آیا شنوم پاسخ آری ز لبش ؟ و .... که البته نشد و آن شب و پاسخ نیامد .

زمستان 1373 و در 13 سالگی با استاد عزیزم زنده یاد حاج محمدرضاآقاسی رضوان الله تعالی علیه آشنا شدم و این آشنایی و دوستی دو طرفه تا سوم خرداد 1384 ادامه یافت .

شعرهایم عموماً بخاطر اتفاق هایی است که در اطرافم رخ می دهند . متاسفانه برخی از آنها را به دلیل عدم ثبت از دست داده و فراموش کرده ام . این وبلاگ را با هدف ثبت و انتشار اشعار ، خاطرات و گاهاً تصاویر خاطره انگیز ، بعد از تعطیلی ناگهانی میهن بلاگ به راه انداختم . هر چند : شاعر نی ام و شعر ندانم گفتن / من مرثیه خوان دل دیوانه خویشم .

خوشحال خواهم شد با نظرات و پیشنهادات خود همراهی ام کنین . یاحق

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

یاد جوانی

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰۳:۰۴ ب.ظ

چاره این درد بی درمان کجاست ؟
آرزوی آرزومندان کجاست ؟

رفت از دستم ، خیالش با من است
قلبم از نور حضورش روشن است

روشنم با خاطرات خوب او
تا همیشه مانده ام مجذوب او

هر زمان یاد جوانی می کنم
با زمانه بد دهانی می کنم

ای زمانه ! عشق ما را باد برد
لیلی ما بود و ما از یاد برد

ای زمانه ! شرم گیتی بر تو باد
مادر گیتی چنان لیلی نزاد

عشق لیلی تا ابد در خون ماست
عاشق اوییم و او خاتون ماست

آه مجنون 1402/12/02

نظرات  (۲۶)

به به عالی بود... بنده مفتخرم از اولین کسانی هستم که این قطعه شیرین رو داغ داغ از زبان شاعر خوش ذوقش شنیدم و لذت بردم... جوانی دل جوان میطلبد نه سن و سال خرد ....

پاسخ:
ممنونم از محبتت شایان عزیز

سلام مهندس جان ، مثل همیشه عالی بود لذت میبرم از این اشعار زیبای شما 👌👏واقعا پیرشدیم رفت کجایی جوانی که یادت بخیر 😞

پاسخ:
سلام سیدجان ، ممنونم از محبتت 
۰۲ اسفند ۰۲ ، ۱۷:۴۸ علیرضاکیانفر

سلام احمد جان ، عالی بود مثل همیشه 

پاسخ:
سلام علیرضا جان ، لطف داری ،

درود بر شما عالی بود 🌷🌷

پاسخ:
ممنونم و سپاسگزار 

احسنت

پاسخ:
سپاسگزارم
۰۲ اسفند ۰۲ ، ۲۲:۱۲ فرشته عابدین پور

در رد سطور تجربه‌ای نهفته‌است از ایّام سپری شده؛ آهِ مجنونی دگر شنیده می‌شود 

پاسخ:
ممنونم بزرگوار 

حاج احمد واقعا عالی و گوارا علی سیف این رو بشنوه از حسودی میترکه شما کلمات رو به رقص آوردی واقعا عالی جیگرم حال اومد

پاسخ:
علی جان نوش جانت ، حالا چکار به علی سیف عزیز داری ؟ علی و حسادت ؟ استغفرالله 
۰۳ اسفند ۰۲ ، ۱۰:۲۸ محمد جواد سبحانی

مثل همیشه عالی 

پاسخ:
ممنونم عزیز 

واقعا مثل برق و باد گذشت احمد جان،هنوز خاطرات دوران دبیرستان مثل روز جلوی شمام هست،انگار همین دیروز بود که میرفتیم باشگاه 🥋🥋😁ولی بیش از ۲۵سااااااال گذشته

 

پاسخ:
واقعاً همینطوره که گفتی ، یاد دوران تحصیل و تهذیب و ورزش مون بخیر ☺️ ، یاد جمله معروف حضرت آقا افتادم که سفارش ایشان به جوانان این سه مورد بود .

احمد جان 

عالی بود

 

پاسخ:
ممنونم محمد جان ، بجا نیاوردم فقط ☺️ کامل معرفی کن

سلام

مهندس جان دوره خوبی در خدمت شما بودیم یاد دفتر کوچک ناحیه و حل جدول و غیر بخیر باشه

پاسخ:
ارادت محضر استاد عزیز جناب آقای روزبهانی بزرگوار ، بنده در خدمت شما بودم با افتخار ، خدایی یادش بخیر 
۰۴ اسفند ۰۲ ، ۱۱:۵۵ Mohamareza tabarzadi

باسلام ، عرض ادب و احترام ،من همیشه از همنشینی با کسانیکه فی البداهه در خور اون لحظه شعری بیان میکنند لذت میبرم و شما از آن جمله هستید و در جلساتی که حضور داشتید حال و هوای جلسه را عوض میکردید و من به شخصه لذت میبردم،خوشبختانه در اداره حقوقی نیز با آقای زمانی نژاد آشنا شدم که ایشان نیز طبع شاعری دارند... برایتان سلامتی و بهترینها را آرزومندم.

 

 

 

پاسخ:
سلام بر استاد و هنرمند بزرگ آقای طبرزدی ، لطف داری برادر ، ممنونم 

سلام احمد جان

شاعر، خطاط و ورزشکار

من و شما ٣ سال دبیرستان مصطفی خمینی و شهید منتظری همکلاسی بودیم و ٤ سال هم دانشگاهی!

با این راهنمایی ها الان باید منو شناخته باشی!

إن شاءالله همیشه تندرست، شاد و موفق باشی برادر

پاسخ:
سلام . خودتی محمد آقا خلجی ؟؟
۰۴ اسفند ۰۲ ، ۲۲:۲۴ شاهرخ کلانتری

باسلام و درود 

رقص کلمات در کنار هم چه شایسته گذر عمر را روایت کرده اید ، نگاه یزدان پاک همواره، همراه دستان و افکار پرمهرتان باد ...

ارادتمند  کلانتری 

پاسخ:
سلام جناب کلانتری عزیز . ممنونم از محبتت

عالی بود احمد جان ، مخصوصاً این دوبیت 

هر زمان یاد جوانی می کنم 

بر زمانه بد دهانی می کنم 

ای زمانه عشق ما را  خاک برد 

لیلی ما بود ما را از یاد برد 😞😞

پاسخ:
ممنونم . ضمنا مصرع سوم ، باد بود نه خاک . خدا نکنه عزیز کسی رو خاک ببره ، اگر هم برده روحشان شاد و در آرامش .

سلام حاج احمد آقا

شعر زیبای شما رو خوندم و مشعوف قلم زیباتون شدم . 

 

در لابه لای نظرات، یک نظر از یک جوان جویای نام و شهرت دیدم بنام علی آقای زیاری "دامت افاداته العالیه" ؛ از اونجاییکه فضای این وبلاگ ادبی و هنری هست ، در جواب این جوان خیره سر به چند مصرع اکتفا و عرضم رو تمام میکنم :

آن کس که بدم گفت ، بدی سیرت اوست

وآن کس که مرا گفت نکو، خود نیکوست

حال متکلم از کلامش پیداست

از کوزه همان تراود که در اوست

 

پاسخ:
سلام علی جان . ممنونم از محبتت . ولی من فکر می کنم علی آقا زیاری از بس دوستت داره چنین نوشته ، چرا که از قدیم گفته اند : اگر با من نبودش هیچ میلی ؟ چرا ظرف مرا بشکست لیلی . مراد از لیلی ، علی زیاری است 😂😂😂😂
۰۶ اسفند ۰۲ ، ۲۱:۴۹ حامی کوماهی

حاج احمد بابایی, مهدی موعود نگه دارت, عالی بود.اشعار نابت

پاسخ:
ممنونم خبرنگار خوب حامد عزیز
۰۷ اسفند ۰۲ ، ۱۴:۲۹ مهدی طاهری

بسیار زیبا و روان

پاسخ:
ممنونم جناب استاد

سلام بر رفیق قدیمی

 

یادش بخیر دیدار اتفاقی در نجف اشرف

پاسخ:
سلام مجید عزیز ، دوست خوب دوران دبیرستان ، ان شاالله اینبار کربلا همدیگر رو ببینیم 

سلام.احمدجان.دست مریزاد.ان شاالله همیشه سلامت و پایدار باشی

پاسخ:
سلام آقا جواد یغمایی عزیز ، دوست خوب دوران دانشگاه ، مشتاق دیدار 
۰۹ اسفند ۰۲ ، ۲۰:۵۱ مهدی اتحاد

سلام حاج احمد . مثل همیشه عالیه . خدا حفظت کنه . تونستی یه شعر هم برای انتخابات بگو

پاسخ:
سلام مهدی جان ، ممنونم از محبتت ، شعر سیاسی روحیه سیاسی میخواد 
۰۹ اسفند ۰۲ ، ۲۱:۵۵ مصطفی احمدی مقدم

سلام

احمدجان مثل همیشه عالی

پاسخ:
سلام مصطفی جان عزیز ، یاد دوران خوب دانشگاه و اردوی جنوب سال ۸۰ بخیر . سال ۸۱ هم من و شما و سردار ، مصاحبه جالبی در دوکوهه داشتیم که اگر خدا بخواد دارم کلیپ هاش رو می سازم و تدوین می کنم 

احمد عزیز هنوزم جوانی و قبراق 😊 اشعار هم از سر ذوق و علاقه ای که داری مثل همیشه عالی و با احساس 🌹🙏

پاسخ:
سلام پیروز جان ، همسفر خوب اربعین ، محبت داری 

سلام علیکم

حاج احمد مثل همیشه عالی 👍👍👍👍

جوانی کجایی؟

پاسخ:
سلام و سپاس . فقط بجا نیاوردم . از هر اسم حداقل ده تا پانزده نفر توی ذهنم هست و اینکه شما کدوم علیرضا اید سوالی است که جوابش فقط با خودته ☺️☺️

سلام حاج احمد مثل همیشه عالی ❤❤❤

پاسخ:
سلام . ممنونم رضا جان
۲۳ فروردين ۰۳ ، ۰۸:۵۳ مادر شهید بهرامی

سلام به شما اقای بابایی عزیز  بسیار بسیا ر  زیبا بود موفق باشی 

پاسخ:
سلام و درود خدا بر شما مادر عزیز و روح فرزندتان شهید هنرمند مجید بهرامی
خیلی منت به سرم گذاشتید و افتخار دادید به من کمترین
ممنونم از محبت تون
کاش یه وبلاگ هم شما بزنید و اشعار خوب تون رو اونجا بزارید تا همه ما بخونیم و لذت ببریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی