آه مجنون ، بوی لیلا می دهد

وبلاگ اشعار ، خاطرات ، عکس ها و دلنوشته ها

آه مجنون ، بوی لیلا می دهد

سلام . از کودکی علاقه زیادی به شعر و حفظ آن داشتم . اولین سروده ام غزل عاشقانه ای بود با این مطلع : شود آیا که شبی آید و ما یار شویم ؟ فکر معقول نماییم و گرفتار شویم ؟ شود آیا شنوم پاسخ آری ز لبش ؟ و .... که البته نشد و آن شب و پاسخ نیامد .

زمستان 1373 و در 13 سالگی با استاد عزیزم زنده یاد حاج محمدرضاآقاسی رضوان الله تعالی علیه آشنا شدم و این آشنایی و دوستی دو طرفه تا سوم خرداد 1384 ادامه یافت .

شعرهایم عموماً بخاطر اتفاق هایی است که در اطرافم رخ می دهند . متاسفانه برخی از آنها را به دلیل عدم ثبت از دست داده و فراموش کرده ام . این وبلاگ را با هدف ثبت و انتشار اشعار ، خاطرات و گاهاً تصاویر خاطره انگیز ، بعد از تعطیلی ناگهانی میهن بلاگ به راه انداختم . هر چند : شاعر نی ام و شعر ندانم گفتن / من مرثیه خوان دل دیوانه خویشم .

خوشحال خواهم شد با نظرات و پیشنهادات خود همراهی ام کنین . یاحق

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

باسلام

    چند روزی از آشوب های پراکنده به بهانه مرگ مهسا امینی می گذرد و امروز فرصتی دست داد تا در این مورد چند جمله ای بنویسم . قبل از هر چیز باید بگویم هیچ کسی منکر نواقص و کاستی ها و گاهاً خیانت های برخی مسئولین نیست . راه های نرفته بسیاری مانده و کارهای زیادی هست که باید انجام شود . 

1 ـ دقیقا خاطرم هست روز جمعه 25 شهریورماه پس از آنکه از مرز خسروی گذشتیم و وارد خاک ایران شدیم ، سری به وضعیت واتس آپ زدم . دیدم چندین نفر جملات تندی با هشتک مهسا امینی نوشته اند و یا کپی کرده اند . با آنکه اصلاً نمی دانستم مهسا امینی کیست و چه اتفاقی برایش افتاده ، تنها با توجه به شناختی که از آنان داشتم و سوابق شان و آنچه متن نوشته شده نشان می داد ، مطمئن بودم که دچار خطای برداشت شده اند و ماجرا نمی تواند چنین باشد که اینان نوشته اند .

2 ـ خیلی سریع چندین خبرگزاری رسمی را باز کردم و ماجرای پیش آمده را خواندم . سپس بعد برای تک تک شان نوشتم که چنین نیست و قضاوت تان اشتباه است . دلایل زیادی داشتم که پلیس دختری را بخاطر بدحجابی و یا حتی بی حجابی به قتل نمی رساند . در کشوری که علیرغم قوانین روشن و صریحش ، اینقدر آزادی برای پوشش و رفتار و گفتار هست که راحت راحت می گردند و به بالاترین مقامات رسمی آن ، نقد که هیچ ، توهین و فحاشی می کنند ، چطور باید باور کنم که بخاطر پوشش ، دختری را بکشند ؟؟ شنونده باید عاقل باشد .

3 ـ درد اینجاست که هنوز فیلم مقر پلیس منتشر نشده و چیزی اثبات نشده ، عده ای با اعتماد به خبرگزاری های دروغگوی آنور آبی و ماهواره ای و بدون داشتن هیچگونه علم و یقینی شروع به اتهام زنی به مجموعه نظام و پلیس و نوحه سرایی برای مهسا امینی کردند و هیزم بسیاری را برای آتش روزهای بعد فراهم کردند .  در این بین گناه خواص ، بسیار بسیار بزرگ و نابخشودنی است . گناه مسئولین فعلی و سابق و نیز چهره های مشهور هنری و ورزشی که یا مواضع اشتباه گرفتند و یا سکوت کردند تا بلکه از محبوبیت شان ذره ای کاسته نشود . امام حسین علیه السلام را نیز همین دست آقایان منفعت طلبِ دنیاپرستِ نان به نرخ روز خورِ بی بصیرت کشتند . تاریخ و زیارت عاشورا را بخوانید .

4 ـ یکی از همین نمونه ها ، محمود احمدی نژاد است که دو روز پس از آنکه حکم عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت را از رهبری فرزانه دریافت کرد ، در کلیپی مواضعی گرفت که پر بود از اتهام و دروغ و حرف های غلط . احمدی نژادی که با رای خانواده شهدا ، مسجدی ها ، بسیجی ها و  انفلابی ها و با حمایت آنان به قدرت رسید ، حالا مواضعی دارد که هیچ فرد مومن و انقلابی آن را درک نمی کند . تنها پیشنهادم به احمدی نژاد این است که به خود بیاید و خود را برای پاسخگویی در برابر خدا آماده کند که عذابی سخت در انتظارش خواهد بود و اگر شیطان گذاشت و توانست توبه کند . حالا بهتر می توانم درک کنم چرا یاران امام حسن علیه السلام جذب پول و قدرت معاویه شدند و مولا و امام شان را تنها گذاشتند .

5 ـ آقایان آشوبگر ! یکبار هم که شده بدون تعصب و پیش زمینه ، نظرات افرادی چون مصطفی تاج زاده و داریوش همایون و ... را که مخالف جمهوری اسلامی و ولایت فقیه هستند را بخوانید و بشنوید . داریوش همایون وزیر اطلاعات دوران پهلوی بود که در بهمن 1389 درگذشت . او با آنکه بسیاری از مدت عمرش را صرف مبارزه با جمهوری اسلامی کرده بود ، در اواخر عمرش تاکید داشت که اولویت خود را از مبارزه با جهموری اسلامی تغییر داده ، چرا که حذف جمهوری اسلامی به تجزیه ایران منجر می شود و تجزیه ایران یعنی نابودی ایران . و یا نظرات جالب مصطفی تاج زاده که صراحتاً اعلام می کند با آنکه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قبول ندارم ، اما مخالف حذف آن هستم چون هیچ جایگزین بهتر از آن وجود ندارد و حذف جمهوری اسلامی هیچ حاصلی جز هرج و مرج نخواهد داشت . از این دست اظهارات فراوان است .

6 ـ نظامی که آنقدر توان دارد تا با اعزام جوانان داوطلب به سوریه و عراق ، داعش مورد حمایت آمریکا و غرب را نابود کند آیا نمی تواند از پس چند آشوبگر بی هویت داخلی برآید ؟؟ واقعا متحیرم که این آشوبگران روی چه چیزی برنامه ریزی کرده اند و دل به چه امیدی بسته اند ؟؟ البته حق دارند چون هنوز آن روی سکه را ندیده اند و هنوز محو مدارای پلیس و بسیج اند . کاش خاطرات عملیات مرصاد را بخوانند .

7 ـ مطلب بعد نقش افراد کثیفی چون علی کریمی ، مهران مدیری و کتایون ریاحی و ... در آشوب های اخیر و موج سواری آنان است . ببینید کار مخالفان به کجا رسیده که علی کریمی فوتبالیست رهبری آنان را به عهده گرفته ! یا مهران مدیری که 40 سال از این حکومت بهره برده و مشهور شده ، حالا نطق به نصیحت باز کرده و در آتش فتنه می دمد . یا کتایون ریاحی و فاطمه معتمد آریا که از مرز 60 سال گذشته اند و می رود که دیگر حجاب بر آنان واجب نباشد ، شال از سر بر می دارند و اینچنین با ترویج منکر و مبارزه علنی با حکم صریح خدا ، زبان به اعتراض می گشایند . خاک عالم بر سرشان که این کشور و امنیت آن را به بهای ناچیزی چون اقامت و ویزا و خوشایند غرب و غربیان برای روز مبادا فروختند و برای مبارزه با جمهوری اسلامی متوسل به منکر الهی شدند . یاد جمله شهید سلیمانی افتادم : " هر کس سمت جمهوری اسلامی تیر انداخت ، آواره شد".

8 ـ تمامی این اراذل خودشان هم خوب می دانند تنها بخاطر منافع مادی و دنیوی شان مواضع اینچنینی گرفتند که البته در تاریخ این مملکت ثبت  شد . عمیقا معتقدم اینان غلط کرده اند که دلسوز ایرانند . دلسوز ایران شهدایی بودند که مظلومانه رفتند تا خاک و امنیت آن حفظ شود . دلسوز این کشور محسن حججی بود که مردانه در برابر داعش چون کوه ایستاد و جان داد . دلسوز این کشور شهید عزیز قاسم سلیمانی بود که از همه چیزش برای امنیت ایران گذشت و قسم خورد که جمهوری اسلامی حرم است و وجوبش کمتر از حرم سیدالشهداء نیست و نیز فرمود : اگر این حرم بماند سایر حرم های اهلبیت می ماند و ...

9 ـ تاکنون ده ها نفر شهید و یا کشته شده اند . صدها نفر جانباز و یا مصدوم شده اند . میلیاردها تومان خسارت و یا هزینه شده است . هنوز هم نیروهای پلیس و بسیجیان عزیز آماده در کف خیابان اند و ساعت ها سرپا ایستاده اند تا امنیت این مملکت حفظ شود . راستی جواب این خون ها ،  خسارت ها ، هزینه ها ، وقت ها و خستگی ها و ... را چطور خواهند داد ؟؟

10 ـ در پایان چند بیت از اشعار زیبای استاد فقید عزیزم حاج محمدرضا آقاسی رضوان الله تعالی علیه که مناسب این روزهاست تقدیم شما عزیزان :

رحم روح شما نطفۀ کین دارد
جمل فاجعه آبستن صفین است
این سفر نیز علی تیغ برافشاند
ختم این قائله ، چون نوبت پیشین است

****

ای بردگان هرزگیِ سلطنت طلب
ما زنده ایم و دورۀ مشروطیت گذشت
اینک بسیج ، سینه سپر روبرویتان

هرچند تیغ مکر شما کند و کهنه گشت

خیل یلان هماره به پا ایستاده اند
در قامت قبیلۀ مردان نشست نیست
وقتی بسیج تابع حکم ولایت است
وندر مصاف اهرمن او را شکست نیست

ماییم از تبار شهیدان کربلا
در جبهه تلاطم ما داغ ننگ نیست
ما فتنه را به سرخی خون دفن می کنیم
ما را به دفع مکر شمایان درنگ نیست

محمّدرضا آقاسی (ره)

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۰۱ ، ۱۱:۱۷
احمد بابایی